Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2018

Ό εθνομηδενισμός στοχοποιεί καί τό νόημα τής επανάστασης τού 1821.



ή  πρώτη  επαναστατική  προκήρυξη  τού  Υψηλάντη  στό  Ιάσιο  τής  Μολδαβίας, στίς  26 Φεβρουαρίου  τού  1821

Είναι αναμφισβήτητα άχαρο νά επανέρχεται κανείς σέ πασίγνωστα γεγονότα. Αλλά δέν είναι επιτρεπτό νά συνεχίζεται ή σιωπή γιά τό ΄21. Υπό τήν έννοια αυτή επιβάλλεται νά μιλάμε γιά όσα ΄΄εκείνοι΄΄ ( εννοώ τούς ΄΄γνωστούς κύκλους΄΄) αποσιωπούν, παρασιωπούν, διαστρεβλώνουν καί αλλοιώνουν. Είναι βαθιά ή παρακμή μας. Είμαστε κολλημένοι στόν τοίχο από τήν ιστορία. Οί πολυποίκιλες επιθέσεις πού δέχεται ή χώρα μας δέν είναι μόνο εξωτερικές. Είναι καί εσωτερικές. Στήν χώρα μας λειτουργεί πέμπτη φάλαγγα. Οί εθνομηδενιστές κάθε τύπου. Καθηγητές, πολιτικοί, δημοσιογράφοι, καλλιτέχνες, ΄΄διανοούμενοι΄΄ οργανικούς τούς ονομάτισε ό Γκράμσι καί λοιποί αμφισβητούν τόν εθνικό καί θρησκευτικό χαρακτήρα τής επανάστασης. Αμφισβητούν τήν ελληνικότητα τής Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας ( Βυζάντιο). Αμφισβητούν τήν αδιάσποστη συνέχεια τού ελληνισμού υιοθετώντας τήν ξεπερασμένη θεωρία Φαλμεράϋερ. Αμφισβητούν τήν ύπαρξη τού ΄΄Κρυφού Σχολειού΄΄, τόν χορό τού Ζαλόγγου καί υποτιμούν τίς μεγάλες προσωπικότητες τής Παλιγεννεσίας. Κολοκοτρώνης, Μακρυγιάννης, Γρηγόριος ό Ε΄ , Παλαιών Πατρών Γερμανός καί άλλοι ών ούκ έστι αριθμός δέχονται τά πυρά τών ΄΄αφηγήσεων ΄΄ τών εθνομηδενιστών. Προχτές ΄΄ ξαναχτύπησε΄΄ αμέσως μετά τήν παρέλαση τής 25ης Μαρτίου ό δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης ό οποίος δήλωσε στούς δημοσιογράφους τήν απέχθειά του γιά τίς παρελάσεις οί οποίες έχουν καταντήσει ΄΄καραγκιοζιλίκι΄΄! Έχει νόημα νά υπενθυμίσουμε πώς τό γελοίο αυτό άτομο (συνεργάτης τού Τζώρτζ Σόρος, προκλητικά φιλότουρκος μέ προτάσεις γιά μετονομασία τής λεωφόρου Αγίου Δημητρίου σέ Κεμάλ Ατατούρκ! ) ντροπιάζει τόν λαό τής Μακεδονίας πού τόν εξέλεξε καί τήν ίδια τήν Θεσσαλονίκη , τήν΄΄συμβασιλεύουσα΄΄ στούς ρωμέϊκούς χρόνους , αυτήν τήν πανέμορφη καί αγέρωχη βυζαντινή αρχόντισσα τού ελληνικού βορρά. Όταν μία χώρα, βρίσκεται στήν δυσκολώτερη ίσως στιγμή τής ιστορίας της καί έχει πολιτικούς ταγούς επιπέδου Μπουτάρη τότε ή κατάντια έχει φτάσει στό ναδίρ. Δέν είναι ό μόνος. Καί ό Γιώργος Παπανδρέου έχει αποφανθεί γιά τίς παρελάσεις, περισπουδάστως ό φωστήρ, ώς ΄΄...ένα λαϊκιστικό καί εθνικιστικό σόου΄΄. Καί ό Σταύρος Θεοδωράκης τού ποταμιού πού μεταβάλλεται σέ ρυάκι βρήκε τίς παρελάσεις ΄΄χουντικής κοπής΄΄ Καί ή αλήστου μνήμης ομοϊδεάτης τού Λιάκου συντάκτις τού περιβόητου βιβλίου τής ΣΤ΄ δημοτικού έχει εκφράσει καί αυτή παρόμοιες απόψεις περί κατάργησης τών παρελάσεων. Ομοίως καί όλοι οί συριζέοι. Καί οί νεοφιλελεύθεροι δεξιοί επίσης. Όλοι τους ιεροφάντες τής εκσυγχρονιστικής - παγκοσμιοποιητικής θεολογίας. Πώς νά μή τούς ξενίζει ή ΄΄αποκοτιά΄΄ καί ή τρέλλα εκείνων τών Ελλήνων πού ξυπόλητοι καί άοπλοι οί περισσότεροι τά έβαλαν μέ μιά αυτοκρατορία ; << Eίμαστε τρελλοί εμείς οί Έλληνες. Έχουμε όμως φρόνιμο Θεό>> συνήθιζε νά λέει ό Γέρος τού Μωριά. Άλλωστε, ό εθνομηδενισμός οδηγεί σέ κοινωνική αναλγησία καί εθνοπροδοσία. Τό βιώνουμε στήν χειρότερη εκδοχή αυτά τά δύο χρόνια κυβέρνησης τής ΄΄πρώτης φοράς αριστερά΄΄ όπου ψηφίστηκαν πρωτοφανούς κοινωνικής αγριότητας νομοσχέδια . Συνέχισαν τόν αφελληνισμό τής παιδείας , καί τήν περαιτέρω κακοποίηση τής γλώσσας μας υπουργικές περσόνες τύπου Σίας Αναγνωστοπούλου , Φίλη, Μπαλτά, Λιάκου, Γαβρόγλου καί πλείστων άλλων, οί οποίες περσόνες διακηρύττουν urbi et orbi ότι ή αρχαία είναι νεκρή γλώσσα! << Μορφωμένους θέλουμε, όχι εγγραμάτους>> έγραφε πρό 110 καί πλέον ετών ό αοίδιμος Παπαδιαμάντης . Εγγραμάτους , δηλαδή πτυχιούχους καί πολυπτυχιούχους έχουμε πολλούς . Μορφωμένους δέν έχουμε , πού πάει νά πεί : ανθρώπους μέ άρτια μορφή. Καί οί προαναφερθέντες δέν είναι μορφωμένοι. Δυστυχώς τό υπάρχον πολιτικό προσωπικό, συμπεριλαμβανομένης καί τής μείζονος καί ελάσσονος αντιπολιτεύσεως, μέ ελάχιστες εξαιρέσεις, αποτελείται από κλάσματα ανθρώπων πού δέν είναι ικανοί νά σηκώσουν ούτε τό βάρος τού παρελθόντος , ούτε τίς ευθύνες τού παρόντος καί πολύ περισσότερο τίς ευθύνες τού μέλλοντος .
Αντί, νά συζητάμε γιά τό πώς θά ολοκληρώσουμε τήν ημιτελή επανάσταση τού 1821 πηγαίνοντας πάρα κάτω , μάς υποχρεώνει ή επιβληθείσα άνωθεν εθνομηδενιστική – παγκοσμιοποιητική θέαση της ιστορίας ιδίως από εποχής Σημίτη καί δώθε, νά δίνουμε μάχες οπισθοφυλακής υπερασπιζόμενοι τά αυτονόητα. Ή άμυνα όμως, αρκετά κράτησε. Καιρός γιά επίθεση. Διαφορετικά αυτός ό τόπος χάθηκε. Γί΄ αυτούς κάτι τέτοιο είναι τό απολύτως επιθυμητό καί επιδιωκόμενο. Γιά εμάς όμως είναι αδιανόητο . Όλα είναι δυνατόν νά τά χάσεις. Όχι όμως αυτό. Αυτό είναι τό ιερό άβατο. Είναι νοηματοδότηση ζωής. Δέν είναι μόνο τό υλικό στοιχείο. Ή απαράμιλλη φύση τής πατρίδας μας. Τά βουνά, ή θάλασσα μέ τό ωραιότερο γαλάζιο τού κόσμου, τό φώς καί ιδίως τό αττικό καί κυκλαδίτικο. Είναι ή ιδέα, ή σκέψη ή ελληνική, ό τρόπος, τό πρόσωπο, τό ίδιον πρόσωπο τό ελληνικό , ή ιδιοπροσωπία, ή ορθόδοξη - ρωμέϊκη θρησκεία μας μέ τό άκτιστο φώς όπως τό ανέλυσε ό Άγιος Γρηγόριος ό Παλαμάς, είναι όλα αυτά πού αποτελούν τά ΄΄συμπεφωνημένα υπονοούμενα΄΄ τού φυλής μας. Τού ρωμέϊκού γένους μας καί τού Ελληνικού αντάμα. Αυτά τά δύο είναι ένα. Ταυτίζονται. Είναι αυτά τά άϋλα, τά ιερά καί τά όσια τού βαθύτατου είναι μας , πού μάς μιλούν καί μάς καθορίζουν. Είναι ή προίκα μας. Ή προίκα αυτή είναι βαριά, γιατί έρχεται από πολύ μακριά. Θέλει πολύ αντοχή νά τήν γνωρίσεις καί νά τήν αναγνωρίσεις. Καί πολύ πόνο. Όπως όταν πηγαίνεις στήν εκκλησιά τήν Μεγάλη Παρασκευή καί ακούς αυτήν τήν θεία, λυπητερή καί απόκοσμη αρχαία μουσική νά συνοδεύει τήν ανυπέρβλητη ποίηση τών άγιων υμνογράφων τού βυζαντίου πού θρηνεί τόν θάνατο τού Θεανθρώπου. Αυτά είναι τά τιμαλφή μας. Είναι αρκετά.Αυτοί οί ανυπάκουοι πρόγονοι μέ αυτά τά τιμαλφή τόλμησαν καί σήκωσαν τό μπαϊράκι μέ κεντημένο τό ΄΄ Ελευθερία ή Θάνατος΄΄. Αφού τό τολμήσαμε τότε , αφού τό ξανατολμήσαμε τό 1912-13 καί άν δέν μάς πρόδιδαν οί σύμμαχοι πού έπαιζαν διπλό παιγχνίδι μέ τόν Κεμάλ θά είχαμε ελευθερώσει καί τήν γή τής Ιωνίας, τήν Μικρά Ασία, καί τόν Πόντο. Αφού τό επαναλάβαμε τό 1940 όπου πάλι πρώτοι εμείς από όλες τίς ευρωπαϊκές χώρες ταπεινώσαμε τούς Ιταλούς καί τούς συμμάχους τους Αλβανούς καί πάλι στήν απελευθέρωση μάς πρόδωσαν οί λεγόμενοι σύμμαχοι όπου δέν μάς έδωσαν τήν Κύπρο τήν οποία μάς είχε υποσχεθεί ό δόλιος Τσώρτσιλ όσο χρειαζόταν τό αίμα μας . Μπορούμε καί σήμερα πού ή επιθετικότητα τού ισλαμοφασίστα Ερντογκάν διακρίνει τήν δυσχερέστατη οικονομική κατάσταση τής χώρας καί τήν υπερβολική ανοχή τής κυβέρνησης σύριζα καθώς συνυπολογίζει καί τήν απαράδεκτα χλιαρή θέση τής ΕΕ στό νά υπερασπιστεί τά σύνορά μας ώς σύνορα τής Ευρώπης καί αποθρασύνεται. Μία δήλωση νά έκανε ή Μέρκελ, ότι οί απειλές εναντίον κράτους μέλους τής ΕΕ αποτελεί απειλή εναντίον ολοκλήρου τής ΕΕ , θά υποχρέωνε τόν σουλτάνο νά τό ζυγιάσει.
Ό Χάιντεγκερ είχε πεί << Γιά νά ζήσει κανείς μιά αυθεντική ζωή, αυτό πού χρειάζεται είναι μία αποφασιστική αντιμετώπιση τού θανάτου>>. Αυτό είναι πού δίνει ζωή στήν νιότη. Αλήθεια, άς αναλογιστούμε. Σήμερα, ποιός είναι πιό ζωντανός από τόν Ευαγόρα Παλληκαρίδη ή τόν Γρηγόρη Αυξεντίου, ή τόν Κολοκοτρώνη ; Οί πεθαμένοι ζωντανοί; Eίναι οί Σκιές πού πολεμούν μέ τούς ζωντανούς καί πού χωρίς αυτές δέν θά νικούσαμε στίς όποιες μάχες όπως αναφέρει στήν καταπληκτική ομιλία του τό 1948 ό Καζαντζάκης στό BBC. Τήν χώρα τήν κυβερνούν οί εθνομηδενιστές. Γι΄ αυτό καταρρέει. Ή πνευματική καταράκωση προηγείται τής οικονομικής. Τό ποίημα τού Έλλιοτ ΄΄οί κούφιοι άνθρωποι΄΄ είναι σάν νά έχει γραφτεί γι΄ αυτούς. Αυτοί διαβουκολούν τήν νεολαία μας. Δημιουργούν τούς αυριανούς μηδενιστές. Δέν πιστεύουν σέ τίποτα. Εύκολο θήραμα τής μόδας καί τής πολιτικής ορθότητας. Τά ευπειθή παιδιά τών πολυεθνικών. Τά παιδιά τού Σόρος. Αυτοί καταστρέφουν τήν χώρα μας. Γιά νά φθάσεις ψηλά πρέπει σήμερα νά είσαι κούφιος πνευματικά καί ψυχικά. Καί όχι μόνο κούφιος αλλά καί κούφος, δηλαδή επηρμένος ή καί αλλοπαρμένος δηλαδή από άλλους παρμένος μήπως καί πουλημένος; Από τό τίποτα θά βγεί τίποτα. Τό μηδέν παράγει μηδέν. Ό μεγάλος Ιωάννης Συκουτρής είπε ΄΄ό πολιτισμός είναι ή συναναστροφή μέ τούς νεκρούς . Ή συναναστροφή μέ τό ήθος , τό ύφος, τό πνεύμα τών προγόνων΄΄. Οί άθλιοι τού εθνομηδενισμού θά πούν νεκροφιλία ή νεκρολατρεία. Έτσι λοιδωρούν τούς Σεφέρη, Ελύτη, Εγγονόπουλο, Εμπειρίκο.... .....Ξεχνούν, αυτά τά τσιράκια, πώς άν καί δέν τούς έχει γίνει νεκροψία έχουν ήδη πάρει τόν δρόμο γιά τά πιό μαύρα υπόγεια τής κόλασης. Εκεί θά συναντήσουν πολλούς ομοίους τους. Τόν Εφιάλτη, τόν Νενέκο , τόν Πήλιο Γούση...Ή χώρα μας είναι χώρα ηρώων . Γι΄ αυτό έχει καί πολλούς προδότες. Αυτά τά δυό πάνε μαζί. Ό τόπος μας δέν θά γίνει ποτέ καθαρός , έφ΄ όσον θά κατευθύνεται πολιτικά καί πνευματικά από τούς απογόνους τών Νενέκων καί τών Εφιαλτών. Είναι αυτοί πού έχουν επιβάλλει τήν απόλυτη σιωπή γιά τό ΄21. Γράφει ό διδάκτωρ τής ιστορίας τού Μεταβυζαντινού κόσμου στό πανεπιστήμιο Paris 1 κ. Απόστολος Διαμαντής :
<<Ένα μάλλον πρωτοφανές στοιχείο χαρακτηρίζει τήν πανεπιστημιακή μας εκπαίδευση σήμερα: ή πλήρης σχεδόν σιωπή γιά τό 1821 καί ή κατάργηση από όλα σχεδόν τά τμήματα διδασκαλίας αυτού τού μαθήματος , πού μέχρι πρίν κάποια χρόνια ήταν υποχρεωτικό. Είναι εντυπωσιακό τό γεγονός , πώς μετά τήν αποχώρηση τού καθηγητού Βασίλη Σφυρόερα από τό πανεπιστήμιο Αθηνών , δέν εξελέγη κανένας καθηγητής , εξειδικευμένος στήν επανάσταση τού 1821. Ή θέση έμεινε καί μένει ακόμα κενή . Μοιάζει απίστευτο , αλλά είναι γεγονός : σάν νά ντρεπόμαστε γιά τόν αγώνα τής ανεξαρτησίας μας από τόν τουρκικό ζυγό. Καί έτσι τό πρώτο πανεπιστημιακό ίδρυμα τής χώρας αγνοεί τό ΄21 καί έχει μεταφέρει τό μάθημα αυτό στόν χώρο τών επιλεγομένων μαθημάτων , μαζί μέ άλλα πολλά.......
Τό ζήτημα είναι πρωτοφανές καί σκανδαλώδες γιά τήν ακαδημαϊκή τάξη , διότι δέν μιλάμε γιά ένα οποιοδήποτε μάθημα ιστορίας, αλλά γιά τήν κορυφαία ιστορική στιγμή τού Νεώτερου Ελληνισμού. Τί έχει μπεί στήν θέση αυτού τού μαθήματος ; Στό πανεπιστήμιο Αθηνών διδάσκεται υποχρεωτικά ή Οθωμανική ιστορία καί στό Πάντειο ή Αλβανική ! Eίναι σάν κάποιος νά πηγαίνει στό Χάρβαρτ καί στήν Σορβόνη καί νά μήν διδάσκεται τήν αμερικανική ή τήν γαλλική επανάσταση αλλά μόνον τήν ιστορία τής Γερμανίας ή τής Ρωσίας ! Στό πανεπιστήμιο τής Θεσσαλίας παραδείγματος χάριν , μπορεί νά βρεί κανείς μαθήματα γιά τήν διατροφή επί Τουρκοκρατίας , αλλά δέν θά βρεί πουθενά τήν Ελληνική Επανάσταση. Τά ίδια καί χειρότερα συμβαίνουν σέ όλα τά ιδρύματα, όπου τό ΄21 απουσιάζει εντυπωσιακά. Είναι σάν νά ντρεπόμαστε οί Νεοέλληνες γιά τήν επανάσταση τών προγόνων μας εναντίον τού σουλτάνου.
Γιατί λοιπόν ή σιωπή τού ΄21; Οί απαντήσεις στό ερώτημα αυτό ίσως νά ανοίγουν ένα πολύ σοβαρό ζήτημα γιά τήν αυτοσυνείδηση τού νέου ελληνισμού καί κυρίως γιά τήν μεταπολιτευτική μας εκπαιδευτική κατάσταση. Πλησιάζοντας όμως στά 200 χρόνια από τήν Επανάσταση πού συγκλόνισε τόν κόσμο , θά πρέπει νά επαναφέρουμε τό ΄21 στήν θέση πού τού αρμόζει .
Ή ελληνική ιστοριογραφία τό είχε διατυπώσει από τόν 19ο αιώνα ήδη, μέ εξαιρετική διαύγεια : ή ελληνική επανάσταση δέν ήταν έργο κάποιων λογίων, αγροτών ή εμπόρων, δέν ήταν προϊόν ξένης επέμβασης , ήταν έργο ελλήνων, τών αρματολών, τών επισκόπων, τών εμπόρων, τών λογίων , τών προεστών, αυτών πού μπήκαν ΄΄ είς τό μυστικόν τής πατρίδας ΄΄πού έλεγε καί ό Μακρυγιάννης.
Ωστόσο ή ελληνική επανάσταση παρουσιάστηκε τίς τελευταίες 4 δεκαετίες - κάτω από τήν επίδραση τού δημαρικού σχήματος περί νεοελληνικού διαφωτισμού – ώς αποκλειστικό προϊόν τής ίδρυσης σχολείων στήν τουρκοκρατούμενη Ελλάδα, τής εμπορικής ανάπτυξης τού 18ου αιώνα καί τής επίδρασης τών ευρωπαϊκών φώτων. Ουσιαστικά ή ελληνική επανάσταση αποδόθηκε έξ΄ ολοκλήρου σέ μία ετερόφωτη πραγματικότητα, τόν Ευρωπαϊκό Διαφωτισμό καί αυτό είναι μία ερμηνεία μονομερής καί εσφαλμένη.
Άν ανατρέξει κάποιος στό έργο τής τρέχουσας ελληνικής ιστοριογραφίας θά σχηματίσει τήν εντύπωση ότι στήν Καλαμάτα δέν μπήκαν ένοπλοι, δέν μπήκε ό Πετρόμπεης μέ τόν Κολοκοτρώνη , αλλά ό Συγγρός καί ό Σίνας από τήν Βιέννη. Καί θά υποθέσει βασίμως, ότι δέν συνεδρίασαν οί οπλαρχηγοί, οί επίσκοποι καί οί πρόκριτοι στήν σύσκεψη τής Βοστίτσας , όπου αποφασίστηκε ή εξέγερση, αλλά οί λόγιοι τού λεγόμενου Νεολληνικού Διαφωτισμού !>>.
Ή χώρα χρειάζεται άμεσα κάθαρση. Τό διατυπώνει πολύ καλά ό Νίκος Γκάτσος :
Mά γιά νά σωθεί ή Ελλάδα στούς καιρούς τούς ύστατους
βρείτε κάπου έναν καιάδα καί γκρεμοτσακίστε τους .

28 / 3 / 2017
Αθηνά Κατσαφάδου






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου